dijous, 18 de febrer del 2010

Tarda de biblioteques

Avui, per diferents raons, he anat a dues biblioteques on no havia estat mai abans. Primer he anat a la Facultat de Lletres de la UB a fer-me el carnet de la biblioteca, ara ja puc anar-hi a estudiar o a agafar llibres en préstec. És cert que puc utilitzar el préstec interbibliotecari de la UOC, però així si m’interessa un llibre el podré tenir més ràpidament. Suposo que quan s’hi va cada dia t’hi acabes acostumant, però així de nou m’ha semblat un lloc molt bonic i a la vegada, laberíntic. Primer he anat a parar a la secció d’Hispàniques i després per fer el carnet m’han enviat a la secció Central. Ostres, quants llibres !!!!!! Crec que m’hi podria estar setmanes tafanejant llibres i no me’ls acabaria. Després havia quedat amb un parell de companyes del fòrum de la UOC “Llibres per llegir” per anar a una xerrada sobre Manuel de Pedrolo, a la biblioteca Jaume Fuster de Barcelona. La xerrada la feia Òscar Pàmies i ha estat molt interessant, perquè no era la típica conferència en la que el ponent xerra sense parar i després s’obre un torn de preguntes, sinó que la gent podia intervenir en qualsevol moment i a més semblava que entre el públic hi havia gent que tenia una opinió molt formada de Pedrolo i hi ha intervingut molt activament. Bé, a banda d’això, m’han cridat moltíssim l’atenció dues coses d’aquesta biblioteca. Com que he arribat d’hora, he fet una petita visita turística i a primera vista m’ha semblat una biblioteca molt gran i al cap d’una estona m’ha semblat molt sorollosa. La cafeteria està dins la biblioteca, sense cap mena de tancament i tot el soroll s’escampa. Des del tercer pis es sentien els drings de les tasses i els vapors de la cafetera, a més de xerrameques vàries per tot arreu on passava. No m’ha semblat gens agradable per haver-hi d’estudiar. Una tarda biblioaprofitada...

3 comentaris:

  1. Doncs quin contrats d'èpoques "bibliotecàries" que vas veure en un únic dia, no??? Sobre les biblioteques i els seus edificis n'hi ha per fer una antologia. N'hi ha que prefereixen una adaptació en un espai antic i d'altres un espai nou, pensat per a la funció que ha de desenvolupar. Però sigui com sigui sempre hi ha coses que es poden millorar. Tu què prefereixes???

    ResponElimina
  2. Segons el què hi vagi a fer. Si vaig a estudiar (ho dic fluixet, que això no els hi agrada gaire als bibliotecaris) prefereixo espais amplis i ben il·luminats. En una biblioteca on hi hagi molts llibres del meu interès, m'estimo més anar-hi a passar l'estona, perquè llavors començo a tafanejar i no faig la feina.

    ResponElimina
  3. En el meu cas no tinc aquest problema. Quan vaig a qualsevol biblioteca, mai faig la feina que tenia prevista, només tafanejo (si vaig com usuari, és clar).

    ResponElimina