dimecres, 27 de maig del 2009

Bento

Al curs de francès que estic fent, cada alumne a de fer una exposició oral del tema que vulgui. La setmana passada, la Cristina ens va fer la seva exposició sobre el Bento. Per simplicar-ho, es tracta d'un tipus de menjar japonés per emportar (una mena de carmanyola, podriem dir), que tradicionalment porta arròs, carn o peix, verdures i fruita. De vegades el Bento pot tenir una elaboració més complexa i es representen formes diverses amb els aliments: cares de dibuixos animats, gats, gossos, consoles de videojocs, pandes ... Tafanejant per internet he vist ordinadors fets d'arròs, granotes,en fi...qualsevol cosa que es pugui imaginar. Els recipients per posar el menjar, poden ser capses lacades amb decoracions variades, resina sintètica o de plàstic.

Jo no en sabia res del Bento i em vaig quedar flipant. La Cristina ens va portar moltes fotos per poder veure'n exemples i també alguns motllos per donar formes als vegetals, a l'arròs, als ous dussos i fins i tot als ous ferrats !!!!

No he pogut resistir la temptació de comprar-me uns motllos i un bentobako (pel que he pogut trobar a internet, és el nom del recipient). I ja estic impacient per rebre'ls ! Aquí poso uns exemples de Bento.

2 comentaris:

  1. Al món del punt i el ganxet hi ha molt friki amant del Japó, i això dels Bento és molt comentat. He vist alguns motllos "supercuriosos". Als menjadors escolars anirian bé per camuflar les bledes o els pèsols (enemic número 1).

    Per cert, aquesta tarda he vist el post anterior, i ara va i em trobo un altre. Ens fas avergonyir a aquells que escribim al ritme de les agulles.

    ResponElimina
  2. m'alegra que t'agradin tant!! :) les fotos que has trobat son molt xules

    ja veuràs com n'és d'entretingut aixó de fer boles d'arrós amb forma d'animal! :D

    un peto! ens veiem aquesta tarda!

    Cristina

    ResponElimina